NUFFNANG

Friday, April 30, 2010

Jangan Bangunkan Dia!!



Ada seorang gadis kecil berdiri di khalayak ramai sementarai ayahnya memberikan suatu kesaksian tentang apa yang telah diperbuat Tuhan dalam hidupnya. Dia menyaksikan bagaimana Tuhan telah menyelamatkan dia dan menarik dia dari gaya hidupnya sebagai seorang pemabuk.

Pada hari itu ada seorang sinis yang berdiri di antara kerumunan tersebut yang tidak tahan lagi mendengar segala percakapan kosong tentang agama tersebut. Dia berteriak, "Kenapa anda tidak duduk dan diam saja, orang tua. Anda hanyalah bermimpi."

Tak beberapa lama, orang ini merasa ada tarikan di lengan jaketnya. Dia menoleh ke bawah dan ternyata itu adalah gadis kecil ini. Anak itu menatapnya dan berkata, "Tuan, itu adalah ayah saya yang kamu sedang cakapkan. Anda mengatakan ayah saya seorang pemimpi? Biar saya ceritakan kepada kamu tentang ayah saya.

"Ayah saya dulu seorang pemabuk dan malam-malam pulang ke rumah, dan memukul ibu saya. Ibu menangis sepanjang malam. Dan tuan, kami tidak memiliki pakaian-pakaian bagus untuk dipakai kerana ayah saya membelanjakan seluruh wangnya untuk whiski. Kadang-kadang saya tidak memiliki kasut untuk dikenakan ke sekolah. Tapi lihatlah kasut dan baju ini! Ayah saya mempunyai pekerjaan yang baik sekarang!".

Lalu sambil menunjuk ke suatu arah, dia mengatakan, "Adakah anda melihat seorang wanita yang sedang tersenyum di sana? Itu adalah ibu saya. Dia tidak menangis sepanjang malam lagi sekarang. Sekarang dia menyanyi."

Kemudian suatu pukulan yang hebat. Anak itu berkata, "TUHAN telah merubah ayah saya. TUHAN telah mengubah rumah kami. Tuan, jika ayah saya sedang bermimpi, tolong jangan bangunkan dia!"



gade say : Saya mendapat teks ini yang dikirimkan melalui facebook dan ia sangat memberkati. Tidak ada yang mustahil bagi Tuhan. Amen...!

1 comment:

Jojoe said...

like this post..like that girl..she defended her daddy and trust him..the same way she trust our Lord.. Alleluia :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG