NUFFNANG

Wednesday, July 08, 2009

What i'm listen NOW....

This song by GMB (GIVING MY BEST)..
TITLE: TIADA SEPERTIMU
ALBUM: ATMOSPHERE

AnugrahMu kepadaku tak pernah berubah
PerbuatanMu terlukiskan didalam hatiku
Tercengang kudibuatMu ku kagum padaMu
Tak ada hal di hidupku terluput dariMu

Kau indah Kau mulia
Tiada sepertimu
Kungin hidupku menyenangkanMu

Kau terawal dan terakhir pencipta segalanya
Seluruh bintang pun bersinaroleh ucapanMu
Engkau pun mengasihiku penulis hidupku
Tak henti segnap nafasku menyembahMu selalu

Kupuji kusembah tiada sepertimu
Kuingin hidupku menyenangkanMu

S'gala puji s'gala hormat
Seg'nap hatiku menyembahMu
Terimalah seg'nap hidupku
S'bagai persembahan yang hidup

S'gala puji s'gala hormat
Seg'nap hatiku menyembahMu
Terimalah seg'nap hidupku
S'bagai persembahan yang hidup

Bukan kehendakku,Namun kehendakMu
Hidupku bagiMu
Kau indah, Kau mulia
Kuingin hidupku menyenangkanMu
Watch it here:

Wednesday, June 17, 2009

elo...elo....

aiso ne d inda-indadon... aiso ne d koruol2 ginawo... om aiso ne soro-sorohon.. nakatalib ne d ngaie... kuroyon pe ne... mumbal ie koimbagu dot haro indad-indadon, soro-sorohon om is sewaktu dgny la... hehehehe.... mumbal ne d moi holo sodu t... mogidu2 po toruhai.... amu ie oilalaan dot koruba nasib... hehehehe.......

Wednesday, May 13, 2009

Debaran suda lepasssss.................

Huhu... debaran suda lepass d... tp ketakutan bertambah d.... adududu... arap2 yang terjadi spt yang ada d utak sia..... sia. mau.. mau... mau... mau...... mau!!!!!.... mau kangku d... amu ko korongou.... hahahaha... mulau ne d t...... kad amu poyo hoiiii...... jus kiding ni... nga... MAU+MAHU om WANT nopo nga otopot....... hehehe

Thursday, April 02, 2009

Kan Bagus kalau dapat duit macam main "pets" di Tagged...

Emmm siapa yang ada account Tagged pasti tau main pets kan? Setiap kali kita login aka dapat 2000 duit. Pastu kita ble berniaga tagged... kita beli pets(member2 dlm tagged), lepas tu klu org lain p beli, kita dapat untung la. Setiap pembelian akan menaikan harga pets tersebut.

Alangkah bagus kalau macma itulah kehidupan kita. Just login-logout mau kumpul duit. Hahaha.. lepas tu laku lg tu bernaiga tagged.. hahaha... semau berlumba mau dapat harga accout tinggi sambil kumpul duit. Kedengaran siokkan... Tp memang siok la kalau kehidupan kita macam tu.

Namun apakan dayalah kita... Bersusah payah pun belum tau dapat hasil yang memuaskan. Atau ada yang betul2 tiada hasil. Tp ada jg yang dapat berlipat kali ganda hasilnya. So, memang tidak adil kadang2kan. Orang lain dengan senag ja tapi kita.......... apa ble buat.... INILAH KEHIDUPAN..!
Semua orang pun tidak sama.. ada yang bernasib baik, ada yang betul2 bermati-matian. Ada jg yang ndak patut2 tp dapat juga. So, depand on kita macam mana mau handel semua keadaanlah kan...

Good Luck kepada yang sedang dalam usaha dan Congret kepada yang tersenyum2 suda... OK...!!!

Tuesday, March 31, 2009

Everything........ Siapa segalanya dalam hidup anda??..

Pertanyaan yang saya bangkitkan hari ini ialah, siapa segalahnya dalam hidup kita?? Siapa yang terutama dan segalahnya??

Mari tonton video ini yang sangat memberkati saya dan kamu juga ,dan mari fikirkan apa yang cuba disampaikan oleh lakonan ringkas ini......




Secara ringkasnya persembahan ini adalah mengambarkan kehidupan manusia yang dahulunya bersama Tuhan dan akhirnya mengikuti hala tuju sendiri yang mengikut dunia. Bagaimanapun dengan sepenuh kekuatan manusia untuk melepasi cobaan dan dugaan dan godaan tidak akan pernah berjaya tanpa pertolongan dan kasih Tuhan.

Pada awalnya manusia bersama Tuhan dan Tuhan menmberikan segalah kekayaan dan berkat kepada manusia. Akhirnya melalui muzik dan cinta manusia kian jatuh, di goda oleh tuntutan kekayaan dan wang yang semuanya hanya tipu muslihat iblis. Kemudian kerana kekecewaan, kini kearah mencari sesuatu untuk melupakan segalahnya melalui kemabukan. yang melampau Kerana kemabukan, goadaan seks lebih senang untuk mengambil tempat dalam hati manusia yang kehilangan kemulaiaan Tuhan. Kerana kesilapan dan zina yang dilakukan, fikiran menjadi keliru dan sering kali mengambil jalan mudah dengan membunuh diri...

Namun disaat-saat yang kelihatannya tiada lagi harapan, Tuhan tetap berusaha dan mencari anak-anakNya yang hilang. Oleh kerana usaha Kristus, manusia sedar dan berusaha kembali kepada Tuhan. Namun tidak semudah itu...... cinta,wang,kemabukan,seks dan segalah dugaan tidak semudah itu untuk kita hadapi untuk kembali kepada Tuhan. Tetapi dengan iman kita kepada Tuhan dan pertolongan Tuhan, Dia membuatkan kita menang dalam segalah hal. Dalam bible ada berkata bahawa cobaan yang manusia hadapi adalah cobaan yang biasa-biasa saja yang tidak melebihi kekuatan manusia. Disaat kita tidak dapat mengangkat beban itu, Tuhan menghantar malaikatNya datang membantu dan memberikan jalan keluar agar kita bersyukur kepada Tuhan dan Dia dipermuliakan(maksudnya seperti ini la).

Jadi siapakah segalahnya bagi kita???

Sunday, March 29, 2009

SELAMAT PENGANTIN BARU N.... Hehe... malam pertama.....

Waaa... Today is the big day for my friend siti... hehehe... Hari yang ditunggu2 akhirnya termakbul jg dengan jaya dan meriah.... hope begitu la... sbb sia tidak dapat attend.... siti.... siou ka.... sorry.... Hope u enjoy and bless from God... Semoga murah rezeki and berkekalan serta berbahagia sehingga keanak cucu... ehh sampai cicit... ehhh bukan.... sampai ke akhir hayat bah.... ya....

uiiiiii ooooo....next years jadi mamy suda kan..... ada suda yang panggil mamy dady.... hahaha...
ok....Tahniah...... god bless....


gade: aya... Hari ini baru update,... sbnary ari 5 lg d kk tp ndak tau mau update apa.... so harap2 ble update suda d ni.... lama ndak tulis blog... tida idea suda mau tulis... anjoy ur time yaaa... see yaaa.................
Blogged with the Flock Browser

Monday, February 09, 2009

Berkurun lama....

Haiii everyone.... long2 time no see ehhhhhh mmg pun ndak nampak kan..
haya.... sengsara betul oo... gila soi betul... dah la bosan2 d kg... harddisk lg rosak.... atuii oiii.... mingbortak lg la keraja d kg...

ndak tau bila dapat update no blog.... semua kisah d kg seperti biasa ja... ujan nopo.....



Wednesday, January 21, 2009

IT's TRUE/SUITABLE FOR YOU??

Some interesting words that i have read this week... Actually i see this from friendster shoutout and make me think about it. Hahaha... You know, actually i do not really understand what is it mean.... So for you opinion, how true or suitable it for you????

"I never needed you to be strong
I never needed you for pointing out my wrongs
I never needed pain,
I never needed strain
My love for you was strong enough,
you should have known"

Tuesday, January 20, 2009

Tag dr c WEBBER....

RULES: ~ Bold the statements that are true for you. Italicise the statements that you wish are true. Leave the fibs alone. Then, tag 5 people to do the same test~

I miss somebody right now.
I love vacation.
I bake a cake.
I do not watch TV these days.
I wear glasses or contact lenses.
I love to play video games.
I am married.
I have tried marijuana.
I still love with my ex-boyfriend/girlfriend.
I have been in a threesome.
I believe honesty is usually the best policy.
I have changed mentally over the last year.
I carry my knife/razor everywhere with me.
I curse.
I’m totally smart.
I’ve broken someone’s bones.
I’m paranoid sometimes.
I would get plastic surgery if it were 100% safe, free of cost, and scar-free.
I need money right now.
I love sushi.
I talk really, really fast.
I am a millionaire.I have long hair.
I have lost money in Las Vegas.
I have at least one sibling.
I have worn fake hair/fingernails/eyelashes in the past.
I couldn’t survive without Caller ID.

I like the way I look.
I am usually pessimistic.
I have a lot of mood swings.

I have a hidden talent.
I have a lot of friends.
I am currently single.
I have pecked someone of the same sex.

I enjoy talking on the phone.
I practically live in sweatpants or PJ pants.
I love to shop.
I would rather shop than eat
.
I don't hate anyone.
I am a pretty good dancer.
I love sex.
I have a cell phone.
I believe in God.
I watch MTV on a daily basis.

I have passed out drunk in the past 6 months.
I’ve rejected someone before.
I want to have children in the future.
I have changed a diaper before.
I’ve called the cops on a friend before.
I am not allergic to anything.
I have a lot to learn.

I’m shy around members of the opposite sex.
I have made a move on a friend’s significant other or crush in the past.
I have tried alcohol before.
I own the South Park movie.
I would die for my best friend.
I love to chat (YM/MSN/etc..)
I think that Pizza Hut has the best pizza.

I have used my sexuality to advance my career.
I love Michael Jackson, scandals and all.
Halloween is awesome because you get free candy.
I watch Spongebob Squarepants and I like it.
I am happy at this moment.
I’m obsessed with girls.
I’m obsessed with boys.
I tie my shoelaces differently from anyone I’ve ever met.
I study for tests most of the time.
I am comfortable with who I am right now.
I have more than just my ears pierced.
I walk barefoot wherever I can.
I have jumped off a bridge.
I love sea turtles.
I spend ridiculous money on makeup.

Plan on achieving a major goal/dream.
I’m proficient in a musical instrument.
I worked at McDonald’s restaurant.
I hate office jobs.

I love sci-fi movies.
I went college out of state.
I like sausages.
I love kisses.
I fall for the worst people.
I can’t live without black eyeliner.
I don’t know why the hell I just did this stupid thing.
I usually like covers better than originals.
I can move my tongue in waves, much like a snake’s slither.
I have ridden/owned a horse.
I still have every journal I’ve written in.
I can’t stick to a diet.
I talk in my sleep.
I wear a toe ring.

I can’t stand at LEAST one person that I work with.
I am a caffeine junkie.
I feel sad sometimes.
I’m an artist.
I only clean my room when necessary.
I am an adrenaline junkie.
I love being happy.
I am on diet.


gade say:
naaa.. sia tidak tau mau buat apa... sia tag kamu d...
1. lynna 2. mambarayon 3. Johnny J 4. C Kuai 5. Bambangan 6. Lala

Monday, January 12, 2009

Happy New Year....


Haiiii everyone... hehe... sorry cos ndak terbalas2 msg kamu org kat msg box..... sejak tahun lalu lg sia d kg ja.... ndak dapat online.... baru ni ari dpt online... so.. siou ka....

Happy new year to all of u...... to all my friends, visitor and readers... 
hope this 2009 have a full blesses!!!

How pretty this picture.... hehehe... just kidding... my young sister draw this picture... baru ni ari sia nampak.... 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG