NUFFNANG

Monday, July 21, 2008

Kasih Seorang Bapa




Ikuti Kisahnya :



Anak lelaki ini telah terjatuh sewaktu dia masih kecil yang telah menyebabkan dia cacat. Dia tak boleh berjalan, tak boleh bercakap dan kalau ingin berbicara dengan bapanya, dia hanya menggunakan bahasa isyarat.

Satu hari, dia mengatakan kepada bapanya (dengan bhs isyarat) bahawa dia ingin mengikuti Trialthon. Bapanya berkata, "mana mungkin anakku. Kamu kan tak boleh berjalan. Mana mungkin?"



Anaknya berkata lagi (dlm bhs isyarat), " boleh ayah. Kamu harus pikul saya". Bapanya terfikir bahawa dia tak mungkin boleh melakukannya kerana, dia sudah berumur 65 tahun. Namun kerana tidak menghampakan anaknya, dia mengambil keputusan untuk membawa anaknya untuk menyertai Trialthon.

Mereka pergi ke tempat pendaftaran untuk mendaftar tetapi penyertaan ditolak kerana para organiser berfikir, mereka pasti tidak boleh melakukannya. Namun begitu, si ayah tidak berputus asa, dan pergi lagi pada keesokan harinya tapi masih ditolak. Hari seterusnya, masih ditolak.



Tetapi pada hari yang ke-empat, organiser menerima penyertaan mereka kerana mereka berfikir, walaupun penyertaan tetap di tolak, mereka pasti akan datang lagi. Biasanya, trialthon hanya mengambil masa selama 6 jam tetapi anak dan bapa ini menghabiskan trialthon selama 12 jam. Tetapi para penonton tidak berganjak dari tempat mereka dan menyokong mereka sampai mereka menghabiskan acara tersebut.

Video ini adalah "based on true story" tentang disabled son yang telah berjaya menghabiskan acara trialthon dengan pertolongan bapanya.

Begitu juga dengan BAPA kita di sorga. Dia tidak akan pernah menghampakan kita. Walau apapun yang terjadi, DIA akan selalu menolong kita. So BE STRONG in JESUS. WE CAN DO EVERYTHING THROUGH HIM WHO STRENGTHEN US... AMEN.

Ephisian 6:10 "Finally, my brethren, be strong in the LORD, and in the power of his might".

from: http://www.graceserve.org/portal/content/view/155/55/

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG