NUFFNANG

Friday, December 05, 2008

SORITA TOMOD...

Tidak tau apa mau tulis.. so sia mau cerita satu cerita yg mungkin kamu org semua suda baca dulu2 lg kan.... hehehe... Ini bah... alkisah ni masa temuduga konon... ada 3 org yg p interview ni. jawatan yg dorg apply ni pegawai kanan dalam syarikat tu la... so alkisah proses temuduga ni mcm ni la.... emm dorg ni interview 3 org sekali la konon....

Interviewer: Saya mau tanya setiap kamu. Apakah yang paling laju atau cepat d dunia.

A Bagi saya, yang paling laju di dunia ini ialah berfikir. Contohnya, bila ada sesuatu masalah timbul, terus kita dapat penyelasaiannya.

Interviewer: Waaa.. bagus-bagus... berfikiran positive. Bagaimana pula dengan kamu B?

B: Dalam pengamatan saya pula, benda yang paling cepat di dunia ini ialah cahaya atau lampu. Kita tengo menara petronas, bila satu suiz saja yang d pasang semau lampau yang menyuluh menara pada waktu malam terpasang dari bawah sampai atas...

Interviewer: Waaa... lagi menarik jawapan daripada B. Ok, yang terakhir kamu C. Apa yang paling cepat atau laju di dunia ini.

C: Bagi saya, yang paling cepat atau laju di dunia ini ialah cirit-birit. 

Interviewer: What???... cirit-birit?... cuba kamu explain kenapa kamu cakap mcm tu?

C: Ok. Semalam saya mengalami pengalaman ini. ketika sia sdg tidur, kita-kita jam 2.30 pagi tadi, saya terbangun dan belum sempat saya berfikir, belum sempat saya pasang lampu, cirit-birit suda keluar. itu la sebabnya saya katakan cirit-birit paling cepat atau laju di dunia.

Semua org didalam bilik tersebut diam dan senyum2 kambing termasuk la interviewer yg tidak berkata apa2 tetapi hanya mampu tersenyum.

Alkisah diakhir cerita ini, C telah diambil berkerja d syrikat tersebut dan menjadi pagawai kanan kepada syarikatnya.

gade say:
Ini la ni... peng"interviewer" ni kadang2 soal soalan yang tiada2 bah... yg tiada kaitan ni.. so kadang2 klu kena pada tempatnya jawapan yg tiada2 pun buat peng"interviewer" berfikir panjang jg... apa orang dusun cakap "OGULIAN".... hehehe...


3 comments:

JPP Papa said...

bikin panas interviewee ni. Orang yg jawab gitu pulak diterima kerja. sedih sedih...
but best juge. ada chance lah orang yg kaki kelentong tapi tak berpelajaran tinggi mendapat kerja yg hebat2. hahahaha.
good story gade!

http://www.papajoneh.com

Anonymous said...

atukoi..pandai gia kelintung nasib dia, rejiki dia dpt d karaja..tpi ngam juga 2 pengintibiu ambi dia karaja..inda juga sunyi d upis..'tak kering gusi'urang bilang..tpi sia inda d barani mjwb bgtu kayo..haha!mcm kwn sia..dia irit 2 bangku p dakat2 2 pengintibiu..pa lagi...ko pikirla pa jdi kwn sia...hehehe

gade said...

lala > waaa,,, apa cerita seterusnya tu.... mau jg tau daa... ehehhee.. tu la bah kadang2 yg tiada2 pun ble kena mbil kerja kan... yang penting ngam timing.... hehehhe

NUFFNANG