NUFFNANG

Saturday, September 06, 2008

Indah Pada Waktu-NYA....

Setiap orang punya pergumulan dan persoalaan... 
"Saya mahu yang ini.., itu...", "Kenapa saya?.. kenapa mereka dengan cepat dan mudah?"... "kenapa mudah bagi mereka, dan saya???" 

Satu perkara yang saya mau kongsikan kali ini adalah bagaimana DIA menjawab dan meresponi doa kita. Saya bukan la pandai sangat dalam hal2 ini.. tp apa yang kita rasa, dengar dan baik untuk dikongsikan. kita kongsikanlah kan..? Satu magic word yang sia pegang is..."BENDA BAIK,KENAPA TIDAK DIKONGSIKAN"... kan?


Baca dan perhatikan artikal d bawah:

"Aku meminta kepada TUHAN setangkai bunga segar, DIA berikan aku kektus yang berduri. Aku meminta kupu-kupu, namun aku diberikan-NYA ulat. Aku kecewa dan sedih tapi tetap bersabar dan terus berdoa. Namun, tidak lama kemudian kaktus itu berbunga indah sekali dan ulat itu menjadi kupu-kupu yang cantik."

Bagaimana sekarang?... kita tentu dapat merasakan kasih-Nya kan?.. Begitulah cara TUHAN mengasihi kita, selalu indah pada waktu-NYA.

Ada tiga cara bagaimana TUHAN menjawab doa kita. CEPAT,LAMBAT dan SANGAT LAMBAT. Persoalannya berapa lama kita dapat bertahan dan setia kepada-Nya.. kekecewaan seringkali membuat kita berpaling kepada yang lain. INGAT!!! TUHAN tidak pernah berpaling dan meninggalkan kita, IA tetap 
berada d sisi kita, sehingga kita kuat untuk menghadapi setiap cobaan dan dugaan.

Mari kita terus tetap dan giat didalam doa, kerana kasih BAPA akan sentiasa indah pada waktu-NYA...amen!!..

No comments:

NUFFNANG